Porträtterad fluktuans.

Just nu är det en sådan där intensiv pluggperiod, vilket förmodligen kommer hålla i sig i några veckor för min del. Jag är så stolt över min kära Marielle som sitter flitigt hela dagarna i biblioteket och pluggar på sitt. Hon säger själv att hon "ordbajsar", men jag vill tänka att hon förvirrar det med hennes otroliga förmåga att formulera skilda infallsvinklar, för en bättre uppfattning och förmedling av förståelse. Jag gillar att vrida på saker, det har du väl förstått?

I en sal, inte så långt ifrån min kära fästmö, så har jag suttit i en annorlunda plugg-cirkel, med helt skilda plugg-cykler. Vi har alltså suttit samma tider och pluggat, men den aktiva perioden har varit trängre, då den skett intervall-vis. Usch, nu har jag vridit på detta så att jag själv nästan inte förstår vad mitt syfte är. Slutsatsen är i alla fall att Marielle har varit duktigare än vad jag har varit, även om jag suttit lika lång tid som henne. Jag känner dock att jag lärt mig otroligt mycket, så allt har inte varit förgäves, detta blogginlägget inkluderat.

Idag, av en slump (egentligen inte), så kom jag på en tatuering jag tror jag vill ha. Åtminstone ungefär, vilket i mitt fall skall tolkas väldigt bokstavligt. Låt mig förenkla, sammanfatta och komma med en klarhet på vad jag just sa: "∞ ≠ sin(x)", men man kan kombinera. Dagens fråga: hur gör man det? Kan du hitta en formel som liknar båda, men som innehåller en av dem? (Kan jag göra det)/(kan någon göra det)? Svaret på den sista är: Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0