När hjärnan prioriterar.

Kunskap är makt, sa en vis kvinna(man måste avvika från talesättets norm) en gång. Med makt, i denna kontexten, menar man oftast att man har verktyg att göra mycket. Jag tycker inte att man ska vara rädd för att läsa om något man inte förstår, det finns en god chans att du eller jag får nytta av det någon gång. Sen ska man ju självklart inte ta vatten över huvudet.

Är du lastbilschaufför? Läs lite datorvetenskap och elektronik, så ska du se att du blir kungen på jobbet. Kanske bygger du dig en röststyrd kupé, så att du uttryckligen kan be din lastbil att sätta på radion. Är du musiker? Lär dig lite psykologi och läs in dig på världspolitik, så ska du se att dina texter blir så mycket bättre. Är du en ingenjör? Så ska du banne mig se till att du lär dig spela något instrument, eller lär dig måla. Tänk så mycket finare arbetsplats du kan få, och ditt arbete lär kunna inspireras av dina nya kunskaper.

Jag tror starkt på att vi alla har stor potential med båda hjärnhalvorna, men det känns som att de flesta känner att de har restriktioner på den ena eller den andra. Jag försöker att komplettera och blanda ihop kunskaper från alla områden när jag arbetar på något, det borde du också göra. Det är kul om inget annat.

Jag hoppas du vet lika väl som mig att ingen är eller kommer någonsin att bli perfekta. Tänk på att ta hand om varandra, ty det är än viktigare än alla kunskaper i världen och det är superenkelt.

Lyssna på "Pain of Salvation - Kingdom of Loss".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0