Makt medför risk för arogans.

Jag blir ibland fruktansvärt trött på makten lärare har. Elever får inte lämna in arbeten en minut för sent, för oss är för sent alldeles för sent. En lärare kan däremot komma undan med att inte notifiera om sin frånvaro från föreläsningar, utan vidare tillsägelser. De kan uppdatera viktiga saker, som examinationssätt, väldigt sent och långt efter andra uppdateringar på kurshemsidor, och hävda att det är mitt ansvar att vara "uppdaterad". De kan även undanhålla viktig information om hur vida poäng kan tillgodoses på omtentamina eller dylikt, tydligen. Jag har precis kämpat genom det senaste.

Jag kan helt enkelt inte få ur min examinator om jag kan tillgodose poäng från en hemtentamen till en omtenta. Jag kan anta, men det kommer jag ju inte långt på.

Man skall inte dra dem alla över en kant dock. Det finns många lärare och examinatorer som förtjänar högar av guld för deras prestationer. Vi kan trots allt tacka en hel del människor för den kunskapen vi har idag, även om många vill tänka sig att allt kom från självstudier.

Hur som helst, jag vill inte förudmjuka/upplyfta fel människor något mer nu. Ta hand om varandra, pussar, kramar, peace out och allt sånt där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0