Tre neuroner och en förnärmad nervsignal.

Jag sitter och tittar på smartphones och har ett dilemma. Jag kan förmodligen inte förlänga mitt nuvarande mobilabonnemang, vilket gör att jag måste köpa en telefon, vilket är dyrt. Det andra dilemmat är att jag vill egentligen ha en Samsung Nexus S, då den är avsedd att vara en utvecklingstelefon och Google själva använder den. Den är dock lite för dyr, så det blir förmodligen en Galaxy S, om någon.

När jag satt och kikade runt på telefoner så började jag tänka: "Jobba på Google hade varit en dröm". Det verkar vara en helt perfekt arbetsplats och helt klart meriterat arbete, minst sagt. Det finns dock två nackdelar. Jag är förmodligen inte "tillräcklig"(haha), från ett ingenjörsperspektiv, och jag vet inte om jag vill flytta till staterna. Jag gillar egentligen inte ens tanken på att vara där. Jag känner att det finns för många kulturella och politiska krockar mellan mig och amerikanarna, förutfattade meningar borträknade.

För att radikalt byta ämne; jag satt igår och lyssnade på en låt som jag och min kära vän Daniel snubblade över, när vi var i vårt nörd-esse. Vi satt och bläddrade i YouTubes sortiment efter klipp med folk som spelade stycken i polyrytmik. Låten heter, lustigt nog, Polyrhythm av Perfume och är förvånansvärt bra. Jag vill understryka att detta är inte likt något jag brukar lyssna på. Musikvideon är dessutom inte särskilt bra. Låten har väldigt stadiga karaktärsdrag och vid ett tillfälle är låten dedikerat polyritmisk, vilket är trevligt.

Kommentarer
Postat av: Telenor

Htc Desire HD!

2011-02-16 @ 01:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0