Flaskpost.

Det var längesedan! Idag hade jag tänkt hoppa i mjukis-kläderna och prata lite om vad som hänt på senaste. Det får ni kanske inte så ofta av mig.

I helgen firade vi min morbrors frus födelsedag med maffia-maskerad. Mycket roligt. Vi har börja på spelprojekt 2, d.v.s. vi är 15 personer av många discipliner som skall göra ett 3D spel på 9 veckor.

Den mest intressanta händelsen är dock att jag fått en flaska házi pálinka från Ungern speciallevererad till mig från kompisar. Házi står för hemmagjord, vilket tydligen relativt nyligen blivit lagligt att göra i hemmet då detta är något av en specialitet och lite av en nationell favvo-dryck. Jag drack en fabriksgjord pálinka för inte så längesedan, som jag fick av samma snälla skara och jag blev väldigt kär. Det är en enormt stark rackare som är gjord på plommon och smakar väldigt gott. Om ni får chansen så testa, men var varsamma ty den har ett ordentligt bett i sig.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Trevligt! Du får se till att spara lite så jag får smaka. Öh!

2011-04-05 @ 16:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0