Stipulera simulation stimulerar.

Studier visar att vi måste sova, men vad de ofta missar är den otroliga stimulansen vi får när vi sover. Jag menar den som inte gillar att sova borde inte få kalla sig människa. Jag pratar inte om missnöjet med att gå och lägga sig utan den pågående aktiviteten. Det roliga är att många, mig inkluderat, inte vill gå och lägga sig, men vi vill inte heller vakna när vi väl ligger där. Inte nog med det, vi/jag vet inte riktigt varför det är skönt att sova (om man bortser från den fysiska uppmuntran man får när man "får" somna om igen på morgonen). Det är inte som att det känns värt mödan att spendera en tredjedel av sitt liv i drömmarnas värld, om man bortser från faktumet att vår fysiologi kräver det. Det finns stunder då drömmar är kul, men för det mesta är de bara konstiga.

Jag gillar tanken på att det skulle kunna vara det subliminala som lockar tanken för sömnen, som en slags bok som kallar på sin läsare.


Jag får väl avsluta detta sena inlägg med ett godnatt, för jag vill trots allt inte vara vaken mer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0