Stand by.

Ja du, nu skriver jag här igen. Jag förväntar mig inte att någon har saknat mig under de få dagar jag inte "hört av mig", men jag kände att jag hade någon form utav plikt.

Jag har köpt och fått hem en fin Samsung Galaxy S, som jag gillar starkt! Rootade den tidigt och flashade om den så att en ny kärna körs på den. När jag hörde att filsystemet var en modifierad variant av FAT blev jag lite rädd. Som tur är är folket på Google smarta och väljer Linux-kärnan, som är så bra, och att man kan enkelt bygga egna varianter av kärnan. Detta leder, i vanlig ordning, till att smarta folk fixar problem som FAT, och gör så att telefonen stödjer filsystemet som Ext4, som presterar upp mot det dubbla. Jag är en sådan nörd, och det är skönt att man kan utöva sina nörd-fantasier på sin telefon nu också, äntligen. Σ: Riktigt bra och kul telefon!

Vad ska man prata om mer mån' tro? Marielle fyller år idag (tekniskt sätt igår, men jag har tappat tidsuppfattningen) och jag tror hon fick en fin dag. Jag vet inte varför, men jag måste byta ämne igen... Jag har lyssnat på White Stripes en del på senaste. Det är något med deras låt Blue Orchid...

Kommentarer
Postat av: Marielle

<3<3<3

2011-02-25 @ 00:56:42
URL: http://mariellejensen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0