Axiomsystem, the ugly side.

Det är otroligt jobbigt när man planerar sovmorgon, när det visar sig att man lika gärna kunde planera två timmar sömn till. Att sitta två timmar och lyssna på ständiga teoremhärledanden, för att i slutändan endast ha ett matnyttigt sådant. Axiomsystem i all ära, men ibland borde dedikerade matematiker veta hut. Det första jag viskade till mina trogna medmänniskor var: "Funktionen är integrerbar om och endast om den är kontinuerlig".

Den matematikkunnige ropar nu säkert att detta är ju självklart och ja, det tycker jag också. Om det nu är så självklart behöver man väl inte spendera en två timmar lång föreläsning på att härleda detta? Det kan man ju göra på sin fritid för guds skull. Ha i åtanke att det är två timmars extra sömn vi pratar om.

Jaja, nu ska vi inte fördöma föreläsare/matematiker, de är ju trots allt källan till vårt moderna samhälle. Vi kan istället rikta fokus till att det är alla hjärtans dag idag. Jag köpte följande till min kära Marielle: Skärbräda, smörknivar, robot-äggklocka, ett skrivblock och en datormus. Allt kom i fina färger och former. Vad köpte du?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du är så fruktansvärt duktig på att skriva! =)



Tolkade hon inte presenterna som att du ville ha henne i köket då? :P

2011-02-14 @ 21:41:57
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0